Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Åby 2009-10-17
V75-3 Sto - SM (Gr. II Nat.).
3. NINOTCHKA 58% 21
Svanstedt Åke
12. DEBBIE BRODDA 37% 31
Adielsson Erik
8. LIE DETECTOR 12% 88
Kihlström Örjan
10. CAMILLA HIGHNESS 9% 136
Ingves Peter
11. CLEO NALAN 9% 118
Kontio Jorma
2. BOBTAIL 6% 173
Ohlsson Ulf
1. NELLIE VINGBOONS 4% 263
Fromell Per
9. ECUPOS BITTE 4% 242
Nordström Per
4. LOVELY CONCH 3% 235
Larsen Öystein a
7. HEPBURN BROLINE 3% 0
Lennartsson Per
5. STARO AMERICA 1% 615
Söderkvist Stefan
6. SORAYA LADAY 1% 840
Sjunnesson Jörgen

Senast uppdaterad: 2009-10-17 18:00:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Åby
V75-2 Åby
V75-3 Åby
V75-4 Åby
V75-5 Åby
V75-6 Åby
V75-7 Åby
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Åby

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   4   [ 5 ]  
Author Message
Posted: 2009-10-17 18:35:26

Became a member: 
Forum posts:
Tack tack så mycket, hoppas ni fattade rätt beslut å tog 1 streck, mer behövs inte såvida hon inte är sjukt, "jippie"

Ninotchka kan slå alla stona från bakspår med, så räkna ej bort, men givetvis är närmaste vägen till mål är ju via spets
Reply
Posted: 2009-10-17 20:45:52 Answer to: "Tack tack så mycket, hoppas ni fattade rätt beslut å tog 1"

Became a member: 
Forum posts:
Grattis spanarn men i ärlighetens namn så fick hon göra ett fusklopp med minsta tryck så förlorar hon mot Lie Detector
Reply
Posted: 2009-10-17 23:21:46 Answer to: "Grattis spanarn men i ärlighetens namn så fick hon göra ett"
Åby

Became a member: 
Forum posts:
klart dte är fusklopp, vinern på 13 tider på 2140 varje gång, tänk den gången Åke inte kör fusklopp, då kör han 12 istället och då hänger inte de andra med, inte svårare än så va?

Intebilla dig sj att hon loosar med tryck, arne, gör det

Du har fortfarande inte fattat hur bra hon är som går rakt igenom klasserna å vinner SM.

De hade kunnat köra 300,500,1000m till, Lie detector hade aldrig kommit förbi endå.

Har du inte lärt dig att du ska lyssna på mig Men tack Arne, det värmer.
Reply
Posted: 2009-10-18 02:49:02

Became a member: 
Forum posts:
Så jävla bra är nog inte Ninothcka. Men tror nog Åke var ganska säker på sin sak. Hade nog inte kört en meter på hela loppet med henne.
Reply
Posted: 2009-10-18 03:37:46 Answer to: "Så jävla bra är nog inte Ninothcka. Men tror nog Åke "
Åby

Became a member: 
Forum posts:
Allt är ju relativt, mot dagens sällskap va det ju inget större snack, blir nog bättre nästa år när hon kommer ut välförberedd.
Reply
Posted: 2009-10-18 14:03:01
Åby

Became a member: 
Forum posts:
Självklart. Men man får nog bedöma hästarna efter hur dom tar motgångar Vill gärna se Ninotchka från spår 10, runda detta gäng till seger innan jag höjer henne till skyarna Men bra det verkar hon vara.
Reply
Posted: 2009-10-18 14:54:50

Became a member: 
Forum posts:

V 3, NINOTCHKA

S 3, NINOTCHKA
Klart som fan Nino är bra..man tar inte 5 raka annars.
Sedan har hon faktiskt vunnit bakifrån på solänget och slog då svenskt rekord.

Jag tror ni är lite aviga faktiskt och det är den svenska berömda som lyser igenom.
Hästen är komplett så mycket begriper jag av trav.
Starsnabb,stark,tål att gå i spåren,galoppera "aldrig"

Tycker detta är en solskens historia som jag sent kommer att glömma.
Enligt Åke så kändes hon som en vanlig häst i träningen MEN när hon kom ut på banan det var först då Åke fattade hur bra hon ÄR.

Faktum var att han valde henne framför Cleo Nalan och Hepburn Broline bara detta säger en heldel.
Kolla hur bra Hepburn var på Valla tex.

Nino kan troligtvis gå en 10 tid i sommar över 1640 då hon är en tiger i ledningen och fruktansvärt startsnabb.
Inte många som är så snabba ut.
Sedan har hon en annan sak som många ston fattas...hon tål att gå en repa i spåren eftersom hon är tuff helt enkelt.

Grattis Spanis - för jävla roligt och jag ser fram mot Solvalla i slutet av maj, i vilket lopp vet jag inte men..att hon är med denna dagen de är jag säker på.

Hon skulle även kunna ge sig iväg till Frankrike och plocka stora fina pengar eftersom hon besitter de egenskaper som jag räknade upp ovan.

Mycket glädje framöver och ta hand om Nino för det är en unik häst helt klart.

Ha det...mvh J
Reply
Posted: 2009-10-18 15:09:24 Answer to: "Självklart. Men man får nog bedöma hästarna efter hur "
Åby

Became a member: 
Forum posts:
Du fick ju se Nintochka från bakspår i volt runda till dödens å vinna, räcker ej? När hon dessutom var bra halt för dagen.
Hon är inte sämre bakifrån än frän ledning kan jag tala om för dig, så det ska bli kul när Åke får bakspår med henne, och kör 700kvar, då e du nog tyst sedan Lira på det
Reply
Posted: 2009-10-18 15:26:53 Answer to: "Klart som fan Nino är bra..man tar inte 5 raka annars. Sedan har hon "
Åby

Became a member: 
Forum posts:
ja fyfan, sista helgen i maj hade inte varit dumt alls, är ju det vi har sagt sista 3 åren på valla "nästa år ska Nino ut sista helgen i maj" varje år

Har inga direkta mål 2010 utan att försvara SM bucklan då Nog bäst så, så slipper man få storhets vansinne, men blir spännannde se vad Åke tänkt hitta på.
Reply
Posted: 2009-10-18 16:13:07

Became a member: 
Forum posts:

V 3, NINOTCHKA

Faktum var att han valde henne framför Cleo Nalan och Hepburn Broline bara detta säger en heldel. Kolla hur bra Hepburn var på Valla tex.

Är inte helt övertygad om att de var så. Känner folk som har häst hos Åke och han brukar ofta fråga huruvida de vill byta kuskar osv, tror inte Åke är omöjlig, dessutom inte när Per har levererat och Åke uppenbarligen tycker om Ninotchka.

I min bok är fortfarande Hepburn vassare, men de lär väl mötas snart om inte Hepburn blir borta i två år nu.
Reply
Posted: 2009-10-18 17:41:32 Answer to: "Faktum var att han valde henne framför Cleo Nalan och Hepburn B"
Åby

Became a member: 
Forum posts:
Oki plokko, kan berätta för dig att det var så om du nu inte var övertygad om det.
Reply
Cherry Posted: 2009-10-18 20:24:59 Edited(1): 2009-10-18 20:25:25 Answer to: "Oki plokko, kan berätta för dig att det var så om du nu int"

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 3, NINOTCHKA
Ninotchka känns rätt komplett som jongyl sa men igår tycker jag knappast hon övertygade. Såg inte ut att finnas så mycket kräm kvar till slut. Men grattis till en så fin häst!
Reply
Posted: 2009-10-18 21:22:23 Answer to: "Ninotchka känns rätt komplett som jongyl sa men igår tycker"
Åby

Became a member: 
Forum posts:
Gick ritkigt snabbt sista 300, så gick knappast öka så mycket mer, dessutom var hon knappast som bäst, men sprang endå ifrån camilla highness efter den fått smörresa,med sparat i må,l säger en del. Vänta till nästa år.
Reply
Posted: 2009-10-18 21:43:25
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 3, NINOTCHKA

S 3, NINOTCHKA
Om man kollar loppet igen så tänkte inte Åke dra undan alls från början men sedan "dök" Lie Detector upp och han fick väcka upp Nino lite...det fann MYCKET KVAR det är jag övertygad om.

Man väcker inte upp en häst hur som helst och det kan se segare ut än vad det var..Spanis...pulsen efter loppet var väl inte speciellt hög eller hur...!?

Camilla var helt avhängd...bevisar ju oxå en del..MEN hon har ju bara tjäna 10 miljoner...he he
Reply
tommie Posted: 2009-10-18 23:02:13
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Om Åke kört hårt från 500 kvar så hade han vunnit me 40 meter.. Hästen var överlägsen.
Reply
Posted: 2009-10-19 00:03:19 Edited(1): 2009-10-19 00:04:59
Åby

Became a member: 
Forum posts:
Jag menade självklart bakspår mot bra djur. Hästarna hon mötte på solänget hade kommit sist alla dagar i veckan i detta loppet. Men som jag säger det är en bra häst, var inte bara så jävla enögd. Elitloppet kan du nog bara drömma om just nu. Har sett alldeles för många såna här.

Edit.

Sällan har man nog sett ett formsvagare Sto SM förutom Lie Detector som visade uppåtform. Men men bra insats Ta det bara lugnt med drömmandet än så länge
Reply
Posted: 2009-10-19 01:55:53 Answer to: "Om man kollar loppet igen så tänkte inte Åke dra undan all"
Åby

Became a member: 
Forum posts:
hehe...nja..Åke sa iallafall att det var lite sparat imål.
Egentligen så hade han täntk vänta ett tag med att starta hästen, men det var ju SM så man var ju tvungen att starta, så finns nog lite att bättra på.

Man är ju inte så lång , så 150m från mål såg jag inte ritkigt, såg bara Lie detector komma långt ut i banan, fick faktiskt torskfeeling då, för såg ej nino, men sedan 2-3sek senare(kändes som minuter) såg man nino va före

Ingen tråkig känsla.
Reply
Posted: 2009-10-19 02:00:58 Answer to: "Jag menade självklart bakspår mot bra djur. Hästarna hon m&"
Åby

Became a member: 
Forum posts:
Om du klockar sista 1500m på Nino på solänget ska du se att hon sprang runt 12,5, med 3de spår och dödens på vägen och halt i några ben. Det skiljer så lite bland stona att de 50m hon hade fram till Alandias lime hade något annat sto fått svåra problem att ta.

Elitloppet, vet inte om det är någon mer än du som ens nämnt elitloppet? var fick du det ifrån? hade iofs varit trevligt.

Edit: När 1 häst är överlägsen är det lätt att få alla andra att se dåliga ut, aight?
Reply
1   2   3   4   [ 5 ]